Jak vybrat sněhové řetězy?

Sněhové řetězy sice nespadají mezi povinnou výbavu, ale v současné době je spousta řidičů řadí mezi standardní vybavení vozidla. A nemusí cestovat ani do rakouských Alp. Také v České republice některé horské oblasti umožňují pohyb automobilu pouze s nazutými sněhovými řetězy.

Kopec pokrytý souvislým a namrzlým sněhem je pro vozidla bez pohonu všech čtyř kol úhlavním nepřítelem. I trpělivý řidič začne brzy vzdávat tento boj s adhezí. Zde nepomůže nic jiného než nazutí sněhových řetězců na hnací nápravu. Pokud však v kufru svého vozidla ještě sněhové řetězy nemáte a chystáte se do hor, kde musíte počítat se sněhovými závějemi a neupravenými cestami, jejich nákup byste neměli rozhodně odkládat.

Trh se sněhovými řetězy je rozmanitý. Nabízí se vám pestrá škála modelů. Díky moderní technologii jejich výroby je zajištěna jednoduchá manipulace. Stejně jako zimní pneumatiky, tak i sněhové řetězy jsou pravidelně podrobovány testům autoklubu ADAC. Než bezhlavě koupíte sněhové řetězy, doporučujeme výsledky těchto testů zhlédnout. Informujete se nejen o nejlepších sněhových řetězech na trhu, ale také o řetězech, které v testech naprosto propadly.

Jaké existují typy sněhových řetězů?

Sněhové řetězy se rozdělují na tři základní kategorie – ocelové, textilní a chemické. Každý typ sněhových řetězů má své specifické vlastnosti, výhody i nevýhody.

Nejspolehlivější variantou jsou ocelové sněhové řetězy, které vás nezklamou v žádném náročném terénu. Tyto řetězy jsou sestaveny z ocelových ok, jejichž průměr se model od modelu liší. S průměrem ocelových ok souvisí také odolnost řetězů. Plánujete-li častější zdolávání náročných horských terénů, investujte do kvalitních hrubých řetězů, jejichž jednotlivé díly mají průměr minimálně 3,2 mm. Pokud jezdíte pouze na běžných komunikacích, vystačíte si se sněhovými řetězy s články o průměru kolem 3 mm. Komfortní manipulace s ocelovými sněhovými řetězy je zajištěna automatickým dopínáním.

Sněhové řetězy Pewag Austro Super zesílené

Sněhové řetězy Pewag Austro Super zesílené

Alternativním řešením jsou textilní sněhové řetězy, které zlepšují jízdní vlastnosti zimních pneumatik na vozovce pokryté ledem či uježděným sněhem. Díky nepatrné konstrukční výšce se textilní sněhové řetězy doporučují sportovním vozidlům. Snadno se nasazují, ale dominuje zde i několik nevýhod. V porovnání s ocelovými řetězy mají krátkou životnost a zhoršují záběrové vlastnosti pneumatik na čerstvém sněhu.

A do poslední skupiny spadají chemické sněhové řetězy, které odborníci na dlouhé jízdy a do horských oblastí nedoporučují. Chemické sněhové řetězy vám mohou pomoci spíše při výjezdu ze zasněženého a neohrnutého parkoviště.

Ocelové sněhové řetězy jsou číslo jedna

V České republice jsou některé silnice označeny jako komunikace s povinností sněhových řetězů. Na tyto úseky silnic můžete vjet pouze s ocelovými sněhovými řetězy. Chemické a textilní řetězy totiž nepředstavují plnohodnotnou náhradu ocelových řetězů. V případě nedodržení této podmínky se vystavujete pokutě či zákazu vjezdu na danou komunikaci.

Jakou zvolit velikost sněhových řetězů?

Sněhové řetězy existují v různých velikostech. Abyste vybrali tu správnou, musíte brát při jejich výběru v potaz několik základních informací, jako je rozměr pneumatiky, značka a model vozidla. Důležité je informovat se i o tom, zda je možné na konkrétní rozměr pneumatiky na vašem automobilu nasadit sněhové řetězy. Tyto údaje najdete v příručce vozidla.

Kvalitní sněhové řetězy na osobní automobil vás vyjdou od dvou tisíc korun výše. Není ale problém za sněhové řetězy utratit i sedm tisíc korun. U užitkových vozidel a SUV musíte počítat s vyššími cenami. Investujte do kvalitních sněhových řetězů, které se stanou vašim pomocníkem na neupravených a zasněžených silnicích.

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené a jeho autorem je admin. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>